Waarom?

Je wilt graag beginnen met sporten, maar je hebt misschien last van lichamelijke klachten, overgewicht of je kampt met een burnout. Dan is het moeilijk van de bank te komen, zeker als iedereen om je heen topfit en gemotiveerd lijkt te zijn.

Hallo, ik ben Daphne, en voor mij was het niet eens zo lang geleden dat ik met een burnout uitgeput op de bank zat. Het is me gelukt om met hele kleine stapjes mijn sportschoenen aan te trekken en weer naar buiten te gaan. Naast professioneel sportinstructrice werd ik dus ook nog eens ervaringsdeskundige. En nu is het mijn werk en mijn passie om jou ook dat duwtje te geven om weer in beweging te komen. Om eindelijk weer lekker in je vel te komen zitten!

Workout

Small Group Bootcamp

Een Bootcamp zorgt ervoor dat je lichaam weer sterk wordt en je een betere conditie krijgt. Het is een training waarbij je je lichaamsgewicht of materialen (zoals elastiekbanden, speedladders, medicijnballen, kettlebell, etc.) gebruikt. Bootcamp klinkt heftig, maar je traint op jouw eigen tempo en niveau. Hierdoor kan iedereen meedoen: ook al begin je net met sporten, of je vind jezelf te zwaar, of je sport juist al geruime tijd. Ook houd ik rekening met elk lichaam en eventuele klachten die je hebt en pas daar, waar nodig, de oefeningen op aan. En dat alles doen we lekker in de duinen en op het strand.

Tarieven
Aanmelden
Aanmelden

Hardlooptraining

Je loopt al jaren hard en je merkt dat je eigenlijk (te) veel blessures krijgt. De oorzaak is meestal een verkeerde houding of manier van bewegen tijdens het hardlopen. In het Motionlab van het Xcelsior Expertise Centrum kan de houding en manier van lopen gemonitord worden. Door mijn samenwerking met het Xcelsior Expertise Centrum kan ik een programma samenstellen die je traint de juiste houding te krijgen tijdens het rennen. Zo krijg je geen of minder blessures. Daarna kun je gaan werken om sneller of langer te hardlopen. Kom maar op met de marathon!

De hardlooptraining kan naast één persoon, ook per tweetallen (bijv. moeder en dochter) of in groepjes gegeven worden.

Running Therapy

Weer goed voor je lichaam zorgen, bewegen en naar buiten gaan. Maar hoe begin je? Bij running therapy bouw je bewust en rustig het hardlopen op naar een persoonlijk doel (bijvoorbeeld 5 km hardlopen). Het maakt gebruik van de ademhalingstechnieken van ‘mindfull running’ en wordt afgewisseld met leuke bootcamp oefeningen. Tijdens het hardlopen en de oefeningen is er bewust aandacht voor de omgeving. Dus heerlijk genieten van de natuur. Al met al goed tegen stress en dus heel goed als preventief of herstel van een burnout.

Aanmelden
Aanmelden

Personal Training

Alle bovenstaande trainingen worden ook als Personal Training (één op één) aangeboden.
Samen aan de slag om jou, op jouw tempo, weer fit te krijgen!

Therapie

Bye Bye Stress, Helloo Energy!

Stress verbruikt enorm veel energie. Je voelt alsof je constant wordt geleefd. Uiteindelijk heeft dit veel gevolgen voor je lichaam en geest. Dus hoe kan je stress positief inzetten en weer energie krijgen? Workout-side verzorgt samen met the stressmanagement company een unieke workshop. Wij bieden een energievolle workshop van 3 uur waarin we kennis en beweging combineren. Dit betekent dat je leert hoe je je alledaagse stress onder controle krijgt of houdt, zodat je deze positief kan inzetten en je weer energie krijgt. Daarnaast krijg je een energy boost door een combinatie van mindfull running en bootcamp. De oefeningen worden aangepast op je conditie en kunnen, dus iedereen kan meedoen. En dan is het doei stress, hallo energie!

Aanmelden
Aanmelden

Burn Out workout-side

Deze Workout is helemaal gericht op preventie en herstel van een burnout. Als ervaringsdeskundige en professioneel sportinstructrice weet ik als geen ander hoe je door je lichaam te laten bewegen weer stap voor stap in balans kunt komen. Je weer lekkerder in je vel komt te zitten.

Weer goed voor je lichaam zorgen, bewegen en naar buiten gaan, daar krijg je de energie die je nodig hebt. Maar hoe begin je? Bij deze workout bouw je bewust en rustig het hardlopen en sporten op naar een persoonlijk doel (bijvoorbeeld 5 km hardlopen). De workout is een combinatie van Mindfull Running en Running Therapie, rennen, ademhalingsoefeningen en  bootcamp elementen, waarbij je je lichaamsgewicht of materialen (zoals elastiekbanden, speedladders, medicijnballen, kettlebell, etc.) gebruikt. Bootcamp klinkt misschien heftig, maar ik zorg er voor dat je traint op jouw kunnen, tempo en energieniveau. Ook als je in een groep sport. Je energie wordt gelijkmatig verdeeld, zodat je ook de rest van de dag nog puf hebt. We sporten zoveel mogelijk buiten in duinen en op het strand. Dit werkt ontspannend en rustgevend. Wil je ook weer een stap verder zetten? Ik weet dat je het kan!

Fitness voor Oncologie

Trainen met Kanker

Nadat ik in mijn directe omgeving te maken kreeg met kanker en ik mensen vanuit mijn expertise als fitness trainer heb getraind, ben ik mij hierin verder gaan verdiepen en heb ik onder andere met succes de cursus “Fitness Trainer Oncologie” afgerond. Uit onderzoek is gebleken dat mensen met kanker die begeleid sporten, meer bewegen en ook na de behandeling beter in staat zijn het bewegen vol te houden. En heel belangrijk, de kwaliteit van leven gaat erop vooruit! Je zit beter in je vel.

Iedere vorm van kanker wordt op een andere manier behandeld. De diverse behandelingen die je bij de behandeling van kanker krijgt, hebben wel vrijwel allemaal een negatieve invloed op het lichaam. Als geregistreerd Fitness Trainer Oncologie weet ik hoe ik de sportbegeleiding van mensen die de diagnose kanker hebben gekregen het beste kan inrichten.
Op basis van veel informatie zal een individueel beweegplan opgesteld worden. Daarbij houden we rekening met zowel je conditie op het moment als je wensen en mogelijkheden. Uiteraard letten wij op de diverse bijwerkingen als lymfoedeem, neuropathie, vermoeidheid of een verlies aan cognitieve functie. Je voelt je energieker, waardoor het vertrouwen in je lichaam terugkomt en je weer mee kunt doen in het dagelijkse sociale en werkzame leven. Je lichaam en geest zullen weer in balans zijn. Meer weten? Klik op de aanmeld knop hiernaast en bekijken we samen welke training het beste bij jou past.

WorkoutSide begint daar waar de fysiotherapeut ophoudt, maar je nog wel wat ondersteuning kunt gebruiken

Aanmelden
Aanmelden

Revalidatie Covid 19

Covid 19 heeft veel impact op je lichaam. Je zal na de ziekte weer mentaal en fysiek moeten opkrabbelen. Een fysiotherapeut helpt je vaak bij het eerste deel van de revalidatie. Maar wat doe je als dit ophoudt? Workout-Side kan je dan ondersteunen om spierkracht op te bouwen en fit te worden. Dit zijn belangrijke bouwstenen om weer gezond te worden, zowel fysiek als mentaal.

Ik heb de opleiding Revalidatie Covid 19 afgerond. Hierdoor kan ik je een specifieke, opbouwende training aanbieden, waarbij we alles op je eigen tempo doen. Natuurlijk in de buitenlucht!

Tarieven

Small Group Bootcamp
enkele keer

€12

1 training
di 20:00u / wo 09:00u / wo 20:00u / vr 07:45 / vr 09:00 /za 09:00
Scheveningse bosjes
en Vogelwijk/strand en westbroekpark
Aanvragen
Small Group Bootcamp
enkele keer

€55

5 rittenkaart
di 20:00u / wo 09:00u/ wo 2:00u / vr 07:45 / vr 09:00 /za 09:00
Scheveningse bosjes
en Vogelwijk/strand en westbroekpark
 
Aanvragen
Small Group Bootcamp
enkele keer

€99

10 rittenkaart
di 20:00u / wo 09:00u / wo 20:00u / vr 07:45 / vr 09:00 /za 09:00
Scheveningse bosjes
en Vogelwijk/strand en westbroekpark
Aanvragen

Contact

06 – 24 15 80 90

Darwinstraat 68, 2571DE Den Haag